wtorek, 17 października 2017

Listopadowe 'Podziergajmy wspólnie'

Tym razem będzie nieco inaczej, post bez zdjęć, samo pisanie :)
oraz czytanie ;)




Mija już prawie rok od rozpoczęcia wspólnych dziergań,
dużo się w tym czasie wydarzyło,
mnóstwo wydziergało,
myślę, że sporo osób nauczyło się czegoś nowego :)

Zaczęło się tak:

najpierw,
na samym początku,
było wspólne dzierganie Mehmendiry,
jeszcze w formie wydarzenia, a nie grupy na FB,
i - fajnie poszło :)

Zainspirowało mnie to mocno, postanowiłam założyć grupę.
Za Waszą namową, że grupa lepsza niż wydarzenie,
łatwiej ogarnąć, wygodniej odnaleźć.

Miałam poważne obawy, jak to wszystko się ułoży,
grupa to jednak poważna sprawa, zobowiązanie długoterminowe -
czy będzie zainteresowanie,
czy dam radę administrować,
czy uda się stworzyć coś pozytywnego
i czy w ogóle takie wspólne dzierganie jest komukolwiek potrzebne :)

Okazało się,
że odpowiedź na wszystkie te moje wątpliwości jest - TAK.
jest zainteresowanie, jest pozytywnie, daję radę i mam informacje zwrotne, że wielu osobom taka forma dziergania jest potrzebna :)

Dodatkowo jeszcze męczyła mnie myśl,
że przecież moje wzory są płatne,
i czy ta grupa nie będzie odebrana jako naciąganie ludzi.
Co prawda jednocześnie w ofercie jest pomoc i wsparcie,
konsultacje indywidualne itd.
ale wiadomo,
nieważny pakiet, ważne że kosztuje ...

I jeszcze też się mocno obawiałam,
żeby ta cała moja działalność wirtualna nie wywołała na przykład fali hejtu
albo innych nieprzyjemnych działań,
których prawdę mówiąc nawet nie bardzo potrafiłam sobie wyobrazić.
(ja pokolenie jeszcze sprzed internetu jestem, i czasami mało ogarniam ten świat 'równoległy').

Odważyłam się, zebrałam w sobie, odbyłam kilka konsultacji u mądrzejszych ode mnie.
W styczniu 2017 rozpoczęłyśmy pierwsze 'Podziergajmy wspólnie' :)

A potem
dziergałyśmy sobie co miesiąc coś nowego,
sporo osób wydziergało wszystko od pierwszej edycji do dzisiaj,
inne wybierały te wzory, które do nich przemówiły,
dużo osób dołączało się w trakcie,
wciągało się na bieżąco.

Emocje najsilniej rozkwitały w pierwszych miesiącach,
dla wielu osób wszystko było nowe,
wyzwanie goniło wyzwanie,
a posty z wołaniem o pomoc były na porządku dziennym :)
oraz wiadomości prywatne!

Co bardzo miłe i sympatyczne,
bardzo często było tak,
że zanim ja zdążyłam zareagować - problem okazywał się już nieaktualny.
Wsparcie grupowe działało błyskawicznie,
jak lux torpeda i concord razem wzięte!

Z czasem emocje nieco przycichły,
co z jednej strony cieszy,
bo oznacza, że większość dziergających weszła już na ten poziom, że samodzielnie daje sobie radę,
ale z drugiej strony trochę przykro,
bo każdy zajęty dzierganiem cicho siedzi ... :)

Największą niespodziankę sprawił mi fakt,
że właściwie nie pojawił się żaden hejt,
co przy tak wielkiej ilości osób w grupie jest wprost zdumiewające!

nikt się z nikim nie kłóci, nikt nikogo nie obraża,
wprost przeciwnie -
panuje zgoda i wzajemna życzliwość!!!
duch pomocy i koleżeństwa!!!

na pewno ma na to wpływ zawężenie zakresu grupy,
wszystkie posty poza tematem usuwam na bieżąco
i właściwie nie ma punktów zapalnych,

ale z drugiej strony - jak ktoś chce się kłócić, to powód zawsze znajdzie.

A u nas nikt kłócić się nie chce i powodów nie szuka :))))

co prawda są pewne problemy z nowymi osobami
i z czytaniem ze zrozumieniem,
ale to temat tak malowniczy, że będzie o nim osobny post :)

Grupa powolutku się rozwija,
czasami sama wpadam na jakiś pomysł,
czasami ktoś mi coś podsunie.

Tak jak pomysł, żeby zrobić archiwum,
każdy miesiąc w osobnym pliku,
i wtedy łatwo znaleźć i wrócić do poprzednich edycji.

I dlatego ogłaszam ankietę na temat:
czego Wam brakuje w grupie, co warto dodać, zmienić, wyrzucić itd.
formuła grupy się sprawdza, ale myślę, że nadszedł czas, żeby ją rozszerzyć lub zmodyfikować

każdy pomysł mile widziany,
choć od razu dodam, że nie każdy zostanie wprowadzony w życie ;)

I na koniec to, na co większość czeka i czytając powoli się zaczyna niecierpliwić.

Listopadowe 'podziergajmy wspólnie'.

Zawsze do tej pory było tak, że to ja wybierałam wzór.
Tym razem zrobimy na odwrót - to Wy wybieracie!!!

każda osoba wybiera sobie jedną chustę,
całkowicie dowolnie i według własnego upodobania!

mogą to być zarówno te,
które już wspólnie dziergałyśmy w którymś miesiącu
jak i takie,
które się jeszcze nie pojawiły w żadnej edycji!

dla lepszej orientacji -
wszystkie wzory znajdują się w zakładce 'wzory po polsku'
albo po prostu na ravelry

oraz

zrobiony też będzie osobny wątek dla wszystkich udziergów po terminie,
czyli tych, które nie załapały się na comiesięczne nagrody

niektóre z Was się chwalą nimi,
większość raczej nie,
a szkoda, bo takie piękne ... :)

szczegóły techniczne już w listopadzie,
jako że 1-go Święto, to rozpoczniemy od 2-go, wypada w czwartek i jest to bardzo dobry dzień,
żeby zacząć Listopad pełen Różnorodności :)


Kto ma wątpliwości czy problem z wyborem Listopadowej Chusty lub Szala - piszcie i pytajcie :)

zachęcam do wzięcia udziału w ankiecie na FB,
pozdrawiam serdecznie
i do zobaczenia :)))










5 komentarzy:

  1. Dodałabym jeszcze do archiwum -Jak stworzyć stronę projektu na ravelry. Nie trzeba będzie go ciągle szukać... Świetny pomysł na listopad! To będzie trudny wybór :) ;) I fajnie, że listopad rusza 2 ( w 50 urodziny mojego męża) :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy post. Warto było więc założyć grupę. Dobrze, że jesteście na FB. Odwiedzam, czytam.lubię! Co do Raverly- jestem ZA. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super!! zrobię sobie prezent na urodziny :) A co do chwalenia się własnymi pracami - gwoli usprawiedliwienia - ja mam największy problem ze zrobieniem ładnych zdjęć i dlatego ich nie wrzucam. pozdrawiam wszystkie drutomaniaczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no zdjęcia to chyba problem wszystkich, czasami się samo uda, ale najczęściej wymagają dużo pracy i samozaparcia ... :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i każdy pozostawiony komentarz.
Pozdrawiam serdecznie :)